tisdag, juni 03, 2008

Trött i ögonen.

Nu märkte jag att jag tenderar att blogga mest på kvällen, beror väl på att jag har mest tid då innan läggdags. Hade en rätt chillchilla dag på jobbet, uppdaterade mig lite om senaste nytt genom att lyssna på axo. Alltid bra att hänga med i sin tid. Haha. Har också blivit tilldelad titeln Personlig inredningsassistent åt Sören som har flyttat till stan nu. Blir nog en stassfrass av honom också, min bästa vän. Mot kvällskvisten bilade Jessica, Katten och jag till långåminne för att inhandla ''vänner''. Vädret var strålande så vi drog ner till bryggorna en sväng också, träffade på Matti och Åhback som skulle avsluta sin arbetsdag med att avnjuta några kalla öl. Måste vara en bra belöning, såvida man gillar öl (vilket jag aldrig gjort). För omväxlingens skull åkte vi upp till Shell och spelade photoplay, eller hacka på rutan som det numera heter när vi febrilt försöker söndra klossar i Damage. Ett och annat fult ord hinner nog passera i tankarna minsann! Vi upptäckte även, för vår del, sommarens löjligt irriterande sommarplåga, nämligen Pittsburgh Slim - I like when girls kiss girls. Fanns på en skiva som Jessica handlat från Turkiet och mera turkisk än så blir nog inte en låt, om man bortser från dendär typiska "södernmusiken".

Onsdag imorgon, tänkte eventuellt fira pikkulauantai - så länge sen sist, och sommarens första vecka måste ju invigas på bästa möjliga vis. :)


Nu tackar jag för mig och kryper ner bland mina nytvättade sä
ngkläder. Ah! Vardagslyx.


Inga kommentarer: