måndag, juni 16, 2008

För att inte glömma

När jag var ute och spontanshoppade i lördags, kom jag underfunn med att en del människor är helt enkelt gjorda för att jobba med kundbetjäning. Härmed hänvisar jag till Pia-Maria på Jim&Jill, samt en kille (som jag inte vet namnet på) som jobbar på Brothers. Dessa två borde utan tvekan lära ut till övriga receptionister/biträden/whatever hur man ska betjäna folk. Bra kundbetjäning är nämligen något som får ett leende att spricka upp i mitt ansikte. Till viss del främmande människor som glatt smalltalkar medans man handlar, härligt! Däremot finns det ju också personer som måste ha hittat sitt arbetsavtal i ett cornflakespaket. Alla har sina sämre dagar, men förfan, lägg på ett fejkat leende ändå om du betjänar folk. Nehej, heja Pia-Maria och killen på Brothers!

Peace out.

Inga kommentarer: