söndag, juni 15, 2008

Om senaste dagarnas bravader

Liksom planerat så var Powerpark vår destination på fredagen. Trots att Katten och Matti försov sig lite grann kom vi ändå fram relativt tidigt, runt 1130. I samma stund vi steg ur bilen kom en liten regnskur över oss, dock hindrade det oss inte att glatt rusa in på nöjesfältet för att bekanta oss med alla attraktioner. Powerpark i sig är inte så stort ställe, men nog finns det galna mojänger där minsann. Bäst gillade jag den s.k "frisbeen" och den gröna saken - jag var övertygad om att jag skulle trilla ur den, 10 meter upp i luften och dessutom med huvudet före. Herregud sån adrenalinexplossion! Efter att ha tillbringat fem timmar på nöjesfältet, och säkert hälften av tiden med huvudet uppochner, var vi totalt slutkörda. Nöjda och glada åkte vi hem, jag och Jessica sov som små stockar på bakbänken. Powerpark är definitivt ett ställe vi kommer att åka till fler gånger i sommar. :)

På dagens, lördagens program, var huvudpunkten systers och Nickes förlovningsfest. Eftersom att jag anser mig jobba bäst, och även prestera mest, under press så gav jag mig ut på stan för att hitta en outfit till kvällen. Det visade sig vara ett mindre projekt än väntat, redan i första affären hittade jag en klänning som jag föll pladask för. Hade redan spanat in den som eventuell klänning till student-middagen, fast då tyckte jag den satt så konstigt på mig. Kunde inte låta bli att dra på mig den en gång till, och nog gjorde jag rätt i det för av någon märklig anledning så bar jag upp den mycket, mycket bättre denhär gången. Som kvinnligt smakråd agerade Katten, dock är hon (förlåt) inte det bästa smakrådet då hon tycker att jag passar i precis allt jag prövar. Come on Kissen, lite mer kritik tack ^^
Vid 4 åkte jag och Niklas till Böle, där vi gjorde oss i ordning och åt god mozzarella-pizza. Klockan 18:00 satte vi av mot Oravais och Nickes villa. Utan större problem hittade vi fram och var de första gästerna som anlände. Vartefter droppade folket in, och allt som allt blev vi ungefär 50 gäster som åt god, typisk sommarmat, tävlade i sommarolympiaden och bara umgicks. :) En verkligt lyckad kväll var det!

Nu ska sminket tvättas bort och håret flätas, därefter ska jag knyta mig i sällskap av Piggen och Nallen. Haha. Vilken 19-åring har fortfarande kramdjur i sängen föresten? Jo jag. ^^

Inga kommentarer: