söndag, juni 29, 2008

En kanonhelg! ★

Det har jag haft, en verklig kanonhelg. Såsom jag tidigare nämnde så befann jag mig i Långåminne hela helgen, åkte dit med Katten på fredag kväll. Väl framme i L-Å så tittade vi på Sex and the city tillsammans med vår "svärmor" samtidigt som vi avnjöt några goda drinkar och mumsade nötter och ostbricka. Vid tio-tiden tog jag med R ut på en promenad för att möta upp Niklas som kom hem från armén. Avrundade sedan kvällen med bastu och goda, grillade grönsaker.
När vi vaknade på lördag morgonen hade resten av huset gett sig av till Tammerfors/Ekenäs där de skulle stanna över helgen. Vi började dagen med att köra in till stan för att inhandla diverse saker, träffade också syster den äldre som var ute och kikade på rean. I god tid satte vi av tillbaka till L-Å för att hinna äta lunch på paviljongen i Åminne innan dagens höjdpunkt - Fångad av en sång - där artister som Roger Pontare och Irina Björklund uppträdde. Var verkligen roligt att vara där och iakta det hela samt sjunga med i mer eller mindre bekanta låtar. :) Solen gassade skönt, om än aningen för skönt, eftersom att både jag och Niklas brände oss lite grann. Och jag lovar, solbränna på ryggen skulpterad efter en klänning är inte en hit. När det kalaset var överstökat (oh, så negativ klang) drog vi hemåt igen och satte oss på fyrhjulingen och körde till en monttu som fanns i närheten där vi hoppade i och svalkade oss. Uh så kallt det var :D Resten av kvällen drack vi vin, bastade och kikade filmer på tv. Otroligt skönt att ta det lilla lugna och "bara vara".
Även idag hann vi uträtta en hel del. Åt lunch på Fredrikas i Solf tillsammans med "svärfar" och kollade en film som vi hyrde igår.

Niklas åkte tillbaka kl. 17:40 ikväll, och från det fram tills nu har jag tvättat, tvättat och åter tvättat. För min del kommer resten av kvällen att stavas F-O-T-B-O-L-L. Är tvungen att se finalen för att rapportera åt min älskling som inte har möjlighet att se matchen i bussen. Nå, det är inte hela världen. :)

- Högljudda rop på tv - betyder alltså att jag är tvungen att gå och se så jag inte missar ett mål eller så. HEJ!

Inga kommentarer: