fredag, juni 06, 2008

Fredag är ändå den dagen som känns bäst!

Yehoo. Hade varit i valet och kvalet om jag skulle gå på urvalsprovet till Peffan, klasslärare, när jag kl. 02:30 inatt bestämde mig. Nej - jag vill inte bli klasslärare. Särskilt i Vasa är det inte direkt brist på det yrket, vilket då betyder att jag förmodligen var tvungen att flytta härifrån. Inget fel i det visserligen, men det finns så mycket annat som spelar in. Så jag struntade i att ställa väckis på 06:30. (Uh, okristligt tidigt annars!) Jag vet faktist inte ännu vad jag vill bli när jag blir stor. Journalist? Ja, möjligtvis. Hanken lockar också lite grann, då skulle jag också gå i pappas och mammas fotspår. Jag har alla förutstättningar för att hitta min matematiska sida eftersom att såväl mamma och pappa sysslar med pengar och ekonomi, vilket inkluderar matte - dock har jag int funnit den sidan riktigt än ;D Aaja, har tid att leta ännu.

Blev väckt av en knasig ren i morse som smög in i lägenheten, jiss
es så omtumlad jag blev. Har haft mardrömmar om en gammal tant som kommer in i min lägenhet och dödar mig, så då är det ganska lätt att räkna ut vilken min reaktion var när någon helt plötsligt smyger in i lägenheten medans jag sover. Hahaha. Det visade ju sig inte vara så farligt, fick ett mycket fint halsband som studentgåva av denna ren, ett halsband som jag själv gått och sett ut för mig själv i Kulta-Jousi. Telepati is the shit!

Emmi och Viki kommer upp runt 5, då ska de fixas och grejas med hårförlängningar, Emmi ska nämligen få den del som lämnade av min förlängning och Viki ska lägga fast den. Senare mot kvällskvisten bär det antagligen av mot Fjärdskär där vi ska grilla lite grann. Skulle även vilja träffa Spoon innan han och Ronny sticker iväg till Åland imorgon bitti.


Tjolahej, nu ska jag bara njuta av sommarvädret ett tag. :)

Inga kommentarer: