tisdag, juni 10, 2008

Lillebror

Lillebror, poppoppoom. Bli aldrig som jag när du blir stor.
Som jag så många gånger tidigare nämnt, så är min lillebror onekligen världsbäst. Seriöst, han är den enda av det manliga könet som aldrig någonsin gjort mig upprörd, ledsen eller sårad. Trots att han är min bror har jag inte under hans snart 14 år på jorden kommit underfunn med hur en person kan vara så godhjärtad. Aldrig har jag hört honom säga ett ont ord om någon (Ja, förutom då vi sitter och pratar skit om typiska "högstadie-bondar"). Ta alla de finaste egenskaperna en människa kan ha, gjut in dem i en endaste person och vóila - där är min lillebror. Han kommer utan tvivel att bli världens bästa pojkvän åt någon lycklig tjej när han växer upp. Vem vill inte ha en karl som är så säker på sig själv att han kan släppa allt annat när man är aningen upprörd, krama om en och säga: "Var inte ledsen, det ordnar sig." Och vem vill inte ha en närstående som alltid hittar någon rolig kommentar att fälla, som får en att tappa andan av skratt. Om alla hade hälften så mycket av hans personlighet vore alla människor totalt underbara, det är fakta. Alexander, du är guld värd.

För övrigt så har jag haft storstädning på G här hemma under dagen, och nu är så gott som hela garderoben nytvättad. Borde bara se ut vad som inte är värt att spara längre - ut med gammalt, in med nytt. :) Är riktigt sugen på att ge mig ut på stan i jakt på en liten uppdatering vad beträffar kläder. Måste bara hitta en lucka i veckans schema. Imorgon ska jag nämligen hitta en förlovningsgåva åt min syster, på torsdag ska jag och Viki pyssla ihop ett stort hjärta i styrox och måla det i guldfärg - det blir vårt kort till de nyförlovade :) Och som fin avslutning på veckan så sticker vi tjejer till Powerpark på fredag! Underbart. Regna om det regna vill, roligt kommer vi att ha ändå :)

Ska kika lite på den pågående matchen mellan Sverige och Grekland nu. Heja grannlandet! ^^

Inga kommentarer: