tisdag, juni 24, 2008

Här går det undan.

Tänka sig att det är tisdag, omkring midnatt. Jag är så inställd på att det skulle vara måndag idag. Bara skönt att det är på det viset, helgen närmar sig med stormsteg. Apropå helgen så har jag beslutat mig för att ta det lilla lugna, kan vara bra att varva ner lite efter den fullspäckade midsommarhelgen. Jag och Niklas tänker spendera hela helgen i Långåminne, huvudsakligen för att ta hand om R då resten av hans familj åker bort. Eftersom att Fångad av en sång arrangeras nu under veckan och vi ändå är i trakterna så ska vi också ta en titt på det och äta god mat på Paviljongen. :) Minns så bra från min egen barndom hur många gånger vi åkt dit med familjen och spelat minigolf, lunchat och besökt olika evanemang, i och med att vår sommarstuga ligger där i närheten. Härliga tider.

Ringde till min "svåger" (maneater) tidigare ikväll när det krisade på snusfronten, vilket visade sig vara ett lämpligt tillfälle att ringa eftersom att Kattens bil hade blivit sjuk och var tvungen att föras på service. Jag fick då hoppa in i skorppan och bogsera punto till Malax. Uh, snacka om slowriding! Drygt en timme tog det att färdas från stan till bestämd destination (läs: Malax), en färd som vanligtvis tar en kvart. Haha. Nåväl, mig gick det ingen nöd på för det - bara trevligt att kunna hjälpa till och så fick jag en dosa för besväret också (det var minsann något som kom väl till pass).

Nu borde jag kanske ta till tandborsten och därefter slänga mig på sängen? Ja, så får det bli. Har känt mig aningen sönder på sistone och det beror antagligen på att jag inte får tillräckligt med sömn. Har bara mig själv att skylla då jag inte kommer mig i säng tidigare än jag gör.. Skämmes Emilia. :D

Inga kommentarer: