fredag, juni 13, 2008

Sakta gå hem genom stan.

Kom precis in genom dörren efter att ha varit och sett Sex and the city - the movie på Gloria tillsammans med Katten, Jessica, Rasmus, Rousi och Johanna. Jag är trött och magen ropar efter mat, men jag är glad. Väldigt glad. Hade inte så stora förväntningar på filmen vi skulle se, men oj om jag inte blev dragen vid näsan! Sex and the city lockade fram så många leendén, skratt och ja - även en och annan tår. Jag kommer definitivt att försöka ta ner den till datorn, bränna den till DVD-skiva och samla alla tjejerna för att se den igen. :) Under filmens gång märkte jag att det gick att placera in mina tjejer bland karaktärerna (Linda är sedan länge känd som "Samantha" bland oss ^^) Jag själv är nog mest lik..Carrie, tror jag. Mamma och Viki, ni följer med mig och ser dendär filmen på bio snart va? ^^ Haha.

Tidigare idag for jag och Viki (samt hennes pojkvän) till K-rauta för att inhandla en stor styroxskiva och en burk guldmålarfärg - det som behövdes för att laga vår present åt syster den äldre. Väl hemma hos mig så kokade vi nypotatis och tillredde även regnbågsforell med tillhörande curry-sås. Och sanna mina ord, det är lyxigt att nångång göra i ordning ordentlig mat, istället för t.ex. Findus wok som görs på 8 minuter. Husmanskost ftw!

Tidigt imorgon bär det, som tidigare nämnts, av till Powerpark och jag förstår inte varför jag är vaken ännu, då ögonen bara vill falla ihop. En god natts sömn är verkligen vad jag kunde behöva nu.. Jo, så får det bli. GODNATT!

1 kommentar:

Anonym sa...

juhhhuuuu!