måndag, februari 09, 2009

Man måste ju provköra

En annorlunda slags smitta har lagt sig över Nicke igen; bilfebern. Enligt mig ligger en bil inte överst på listan över nödvändigheter just nu, men jag följde gladeligen med och tittade efter jobbet. Bland alla modeller och motorer valde vi att ta ut en Peugeot 206, Audi a3 och en Peugeot 407 på åktur. Vi var överens om att 407:an var bäst i test, men smakar det så kostar det också. För 12 000€ skulle försäljaren vara villig att låta oss skriva under köpepappren. Vi ska nog ta och fundera både en och två gånger ännu..


Peugeot 407, den som föll mig mest i smaken.
Lagom fet och även mest iögonfallande. Däremot den
med störst förbrukning, men också med störst maskin.



"Lillskrutten" Pug 206. Kändes alldeles för liten och ostabil..
Men min förkärlek till dessa håller i sig sedan år 2006.



Audi a3. Jag ljuger om jag påstår annat än att den är
snygg, och "gar som skåte" också minsann. Liten och kvick :)

Inga kommentarer: