onsdag, februari 18, 2009

Åh vad härligt!

Som bekant fick det bli ett mellanår för min del efter att jag tog studenten ifjol, jag kände att jag behövde ett uppehåll med studierna. Under denna tid har ändå tanken på fortsatta studier malt i mitt huvud, och många gånger har jag önskat att jag var en person som gråter, helt enkelt för att få gråta ut beslutsångesten.

Hälsa, motion och kost har länge intresserat mig, det är min vardag. Dietist-utbildning i Umeå skulle kännas helt rätt om det inte vore för att jag inte vill lämna Vasa ännu.

Med Stephanies hjälp benade vi idag ur problemet, och plötsligt stod det klart för mig att jag ska studera utvecklingspsykologi! Utvecklingspsykologi med inriktning på mobbning och ätstörningar, dessa två ämnen har alltid berört mig väldigt, väldigt starkt. Efter min kandidatexamen vill jag fortsätta med att ta magistersexamen i massproduktion och media.

Åå vad det känns bra! Hur har jag inte tänkt på det förut?

Inga kommentarer: