söndag, februari 01, 2009

Borta bra men hemma bäst?

Ja, så heter det ju och nog är det ju allt skönt att vara hemma igen även om jag redan känner lite saknad tillbaka till Umeå. Som avslut på en dunderkul helg så gick vi till krogen Rex i Umeå centrum och det var allt annat än man är van med när det gäller krogande! På gott och ont. Vakterna var faktiskt aningen stöddiga av sig, men vid bardisken behövde man inte vänta alls på betjäning. Att en bartender som serverade oss var från Maxmo, Finland var kul - blev lite förvånad över att jag kunde beställa en Virtanen i Sverige. :D

Vi har precis gjort mozzarellapizza i ugnen som jag ska gå och smaska i mig nu. Ska sedan packa upp väskorna, och jag känner att jag måste återkomma med bilder på resultatet av helgens shoppande. Hittade så mycket fint!

.. Och till Mia, Sarah och Nicke: Här sänder vi saknad från Dårhusgatan, över kvarken och rakt till er.

Inga kommentarer: