lördag, september 27, 2008

Vardagslycka.

Det är dom små sakerna i vardagen som gör den äkta lyckan, onekligen. En kollega på kontoret småskrattade lite åt mig idag när jag till min stora förtjusning upptäckte att det fanns färdigt kokat kaffe till buds, redan innan kaffepausen! Att jag levt i en riktigt ordentlig känslomässig bergochdalbana de tre senaste dagarna, orsakat av brist på snus, och fick mina två efterlängtade stockar idag var verkligen grädden på moset. Wonderful tycker Emilia. :)
Vid arbetsdagens slut mötte jag upp mamma och Viki för att i sällskap av dem besöka Tikanojas konsthem där en sko-utställning ordnats sedan sommaren. Tänk er tre våningar fyllda med skor i alla dess former, och somliga tillochmed från medeltiden! Personligen kunde jag gott och väl ha snappat med mig ett och annat par att ställa bland mina egna skor, medans det också fanns alldeles horribla påfund. Efter att ha kikat igenom alla våningar gick vi till café de Paris på varsin eftermiddagskaffe, vilket skulle visa sig vara ett smart drag då jag spenderade resten av dagen med Jessica på stan. Välbehövligt koffein med andra ord! När jag steg in genom dörren här hemma hade jag med mig ett dussin klädhängare, tjusiga skålar, doftljus samt en byrå som jag länge spanat in. Får ta i tu med den imorgon.

Vad är på kommande under helgen då? Imorgon ska jag iallafall få en ordentlig start på dagen med en morgonlänk. Vid lunch ska jag och Viki ut på jakt efter en födelsedagspresent åt mamma som fyller år på söndag. Städa lägenheten borde jag också göra, i den mån jag hinner innan Niklas anländer vid kvällskvisten. (Som jag har saknat honom! Och vet ni vad, om 5 dagar är han hemma - för gott.) I och med att han inte kommer att vara hemma ens ett helt dygn denna helg så ska vi ha kvalitet-tid med varandra resten av kvällen/natten. Film, vin och gott tilltugg! Det blir grrreat.

Nu, läggdags!

Inga kommentarer: