lördag, september 06, 2008

SATC-maraton.

Som jag tidigare nämnde så var bastubadas och SATC-maraton kvällens programpunkter. Jessica och Katten trippade in hos mig strax före 8, och om inte dessa tjejer vet hur en riktig myskväll ska se ut så vet jag inte vad! Med sig hade dom chips, druvor och godis i mängd och massor. Det sistnämnda faller ju förståss inte mig i smaken, men chips går minsann ner. :) Vi började med att kila ner till husets bastu för att friska upp oss lite grann. Måste erkänna att vi nog inte platsar bland de "riktiga" finländska bastubadarna, att ha hög puls och svettas i stillastående tillstånd är bara roligt till en viss grad. Men vi klarade iallafall av en hel timme med brännande ångor! Inte så illa ändå. Johanna anslöt sig till gänget precis när vi skulle sätta igång första SATC-säsongen. De fyra damerna som innehar huvudrollerna må vara medelålders, men de kunde likväl vara 20, som vi. Lustigt vore det om livet verkligen kommer se ut sådär också när man närmar sig sina 40 år. Nä, vid närmare eftertanke så tvivlar jag. Har nämligen min framtid planerad rätt långt framåt. :) Nåväl, allt som allt blev det tre timmars tittande på det som måste vara en av tidernas bästa serie! Borde ta en titt i spegeln för att försäkra mig om att mina ögon inte fyrkantiga nu. ^^

Verkligen skönt att klockan är relativt lite ännu, plus att det är ledig dag imorgon. På förmiddagen ska jag möta upp syster den äldre och ta en runda på stan med henne. Nice! Mer om morgondagen imorgon, nu ska jag gå och lägga mig, sova ut riktigt ordentligt. Krr. ^^

Inga kommentarer: