tisdag, september 02, 2008

Rutiner på G!

Jag gillar verkligen hösten. För min del innebär det tända ljus, filtar, mys och främst - rutiner. När sommaren med alla dess spektakel övergår till höst så är det ett ypperligt tillfälle att ta ny start och göra sitt liv mer rutinerat. Idag efter jobbet kilade jag in på närmsta bokhandel och handlade med mig en planeringsbok, en snygg mapp för viktiga papper samt vanligt papper som alltid kan komma till användning. Hur bra som helst! Allt går så mycket smidigare om man lägger ner lite tid för planering, och det är där min planeringsbok kommer in i bilden. I den kommer jag veckovis att skriva ner större händelser, program för träning och också göra upp en matsedel. Det kan klinga "jobbigt" i somligas öron, jag tycker precis tvärtom! Välkommen rutinerade höst. :)

I söndags spekulerade jag och Niklas kring en resa som vi tänkt göra under hösten, men äsch vad svårt det kan vara! Finns nästan för många resemål att välja mellan. Jag tycker mig ha sett nog av långa sandstränder och tropiska barer, vore skoj att se mera kultur. Rom? Skottland? Äh. Jagvetinte.

Ska småningom traska ner till tvättstugan med en tvätthög i sällan skådad enorm storlek. Ett riktigt projekt! Haha.

Goodbye.

Inga kommentarer: