tisdag, september 30, 2008

En smula hunger.

Min mage kan kurra med en volym på många, många decibell. Nu satte den nyss igång med senaste åskvädret och jag skriver av mig för att få tiden att gå fram till middags-tid, som infaller om ungefär 1 timme.

Ett ämne som diskuterades sönder idag på jobbet är boomen kring hot mot skolor. Seriöst, sedan den andra skolmassakern i Finland förra veckan har hot efter hot avlöst varandra och skapat stora rubriker i media. Inte särskilt oväntat nådde bombhoten Vasa idag, och plötsligt var tre skolor utsatta. "Alla flickor ska dö och alla mammor ska gråta" löd tydligen hotelsen. Jag förstår inte! Vilka vidriga människor som tror sig ha rätt att utöva makt över andra på detdär viset. Ännu har inget dåd genomförts, tack och lov. Och förhoppningsvis gör myndigheterna det dom kan för att sätta stopp för att detta fortsätter.

Imorgon flyttar syster den yngre in hos mig för två dagar framåt, lagom tills Niklas är hemma. Ska åka och storhandla massor med godsaker imorgon så vi klarar oss! Haha.

Maaaaaaaaaaaaaaaaaat

Inga kommentarer: