tisdag, september 02, 2008

Snabbis innan läggdags

Oj, inte trodde jag att kvällen skulle arta sig så som den gjorde. Mötte upp Jessica utanför citymarket vid 8 för att hon skulle få inhandla en och annan cider. Påväg mot hennes lägenhet passerade vi Ollis och då slog det oss att det skulle vara liv i luckan där ikväll, iochmed att många skolor inviger det nya läsåret med att festa där. Hastigt och lustigt hade vi betalat in oss och fått handlederna stämplade, bara så att vi senare kunde dra dit om andan föll på. Och nog gjorde den det, vid 9 var vi tillbaka vid Ollis. Att ha betalat in sig en timme tidigare visade sig vara ett smart drag, kön hade nämligen blivit inte bara lång, utan väääääldigt lång! Nöjda trallade vi förbi för att mötas av ett hav av människor inne på krogen. Otroligt.
Kvällens höjdpunkt var onekligen när en ytterst irriterande, lönnfet glasögonorm (ursäkta ordvalet) envisades med att peta på mig och hålla ett avstånd på ca. 3 cm. Trots mina tappra försök till att avvisa honom gick han inte sin väg, och som en räddare i nöden dök Sami upp. Jag bad honom att knuffa undan denna glasögonorm, det hade räckt gott och väl - men se nej. Sami tog i enda från tårna i ett försök att spela homosexuell. Juckningar, kramar, pussar, kelande, intima danser, you name it! Och gud vad jag garvade! Inte nog med det, till sist var även Mr. Envis med på noterna. Jag visste seriöst inte vad jag skulle göra av allt skratt. (Psst Niklas, du får ta det med en nypa salt)

Nåja, nu är jag tisdagen avklarad och jag ska börja tänka på refrängen. Godnatt, sov gott!

Inga kommentarer: