fredag, september 05, 2008

Är det verkligen så?

Jag tror att de flesta har nåt slags ideal när de försöker hitta en potentiell partner. Det kan handla om såväl utseende som personlighet, både och. Somliga (tjejer) är inne på tatuerade, muskulösa killar, det är deras nisch. En del föredrar blonda brat-look-alike och andra vill ha sina män sminkade.
Vid första intrycket av en person är det onekligen utseendet som talar mest, och till en början det som avgör hur lätt man faller för en person. Jag kan inte kringgå det faktum att de pojkvänner jag haft så har vissa gemensamma drag, men döm om min reaktion när jag förklarade detta för min syster och hon sa "Janå, men mest tycker jag att Niklas liknar pappa!"
Då slog det mig att jag faktist läst i Cosmo att kvinnor helt naturligt ofta dras till män som till utseendet liknar deras pappa. Likadant för män, en stor del faller för kvinnors vars utseende kan liknas vid deras mammas. Haha, plötsligt fick jag en förklaring till varför jag har en förkärlek till "mörka" män med väldigt manliga drag! Har aldrig fastnat för en blond, blåögd karl -det är raka motsatsen ju. Och Niklas, ser du likheten mellan mig och din mamma? ;) Hahaha.

Som oftast så hade Axo en intressant fundering när detta kom på tal:
"Men tänk nu om man e lite knubbig och har en partner. Då måste ju killen i fråga ha en thing för tjocka människor. Måst ju kännas usligt att hamna i det facket. Fet. Och dom som gillar smala människor, dom kan ju inte va glada om deras tjej går upp i vikt. Undrar om dom som föredrar knubbiga tjejer kan nöja sig med 'för lite' och tvärtom?"

Äntligen fredag! Ikväll blir det bastubadas och SATC för hela slanten, med underbart sällskap! Mina fröknar. :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jasså jag liknar Paul :D haha. men visst kan teorin stämma! man vet ju aldrig. ^^

Anonym sa...

Haha. Måst kika lite närmare hur han såg ut i sin ungdom. ^^

Anonym sa...

jag sa ju på grånne att niklas likna pappa, men du ville inte tro mej :D