torsdag, juli 03, 2008

Här kommer sommaren.

Äntligen! Inte en dag för tidigt infann sig äntligen sommarvärmen idag. Såpass hett utomhus att man kunde i gå i små shorts plus tubtop och ändå vilja kasta av sig alltihop! Me likey. ^^Började dagen med en oerhört skön morgonlänk längs stranden. Vore trevligt om man kunde frysa ner små ögonblick i iskuber för att sedan blanda ner dom i en drink vid ett senare tillfälle, då skulle jag definitivt ha fryst ner känslan av att springa nere vid hamnen, med härlig doft av havet och nyklippt gräs för vad är mera sommar än det? Väl hemma igen gjorde jag mig i lugn och ro klar för ännu en arbetsdag, trevligt på jobbet iochmed att vi fick massvis med högar av domar som skulle mappas, skönt att vara fullt sysselsatt. Efter jobbet cyklade jag upp till Sören på en kaffe. Pratade om dittan och dattan och det är verkligen något jag saknat - att prata med en person som känner en ut och in.
Mot 5-tiden hämtade jag bilen som skulle komma till användning när jag skulle hjälpa Jessica att flytta hennes bananlådor till stan och hennes nymålade, tjusiga lägenhet. Smet i all hast in på subway för att hämta en macka som skulle mätta min kurrande mage, sedan till Jessica och mumsa i sig den med en jäkla fart då vi sedan skulle sätta av mot Västervik. Även Katten kom och hjälpte till, vilket var utmärkt eftersom att vi med tre bilar kunde flytta alla saker på en gång. Efter allt kånkande och springande i trapphuset slog vi oss ner på Jessicas soffa och hade vääääldigt typiska tjej-diskussioner. Haha. Ska ju vara lite sånt ibland ;)
Eftersom att värmen höll i sig också hela kvällen drog jag och Katten till närmsta glasskiosk, satte oss ner på torget och njöt av värmen och våra svalkande glassar. Mumsigt värre.
I väntan på att hämta upp Niklas från tågstationen ska jag dunsa ner i soffan och gotta mig i nyaste Veckans NU! En sån oerhört feminim dag det har varit :DD Hahaha.

So long duckies! (Fråga mig inte vad det är för ord.. Dök bara upp i huvudet)

Inga kommentarer: