måndag, juli 28, 2008

Söndag? Måndag!

Oj, här har det minsann inte blivit bloggat på ett tag. Rättare sagt; en vecka. Har helt enkelt haft för fullt upp. Får ta de senaste dagarna i korthet. :)
Torsdag kom Niklas hem. Hämtade upp honom från tågstationen och drog hem. Spelade nintendo hela kvällen! Haha. Utklassade honom i rally men fick däremot kasta in handduken när det kom till Supermario-minigolf.
Fredag morgon steg vi upp i god tid, på programmet för dagen stod nämligen powerpark! Plockade upp Jesper och Ullis och satte iväg norrut. Jag och Ullis var så jäkla excited under bilresan vilket tvingade sötNiklas att sitta med gasen i botten hela vägen. Var framme vid nöjesfältet på rekordtid! Humöret strålade ikapp med solen som gassade något otroligt härligt. Dagen lång åkte vi bergochdalbanor och andra snurriga attraktioner, så jäkla roligt! Åkte hemåt vid 16:00, låg och vilade en stund för att sedan åka till stranden med J&U. Det grymt fina vädret bestod hela kvällen, vi badade och drack lite svalkande bubbeldricka. Inte ens efter det tog kvällen slut, nehej. På sena kvällen drog vi till SKY på varsin drink, fortfarande i sällskap av J&U, och även Jussi. Dock började dagens tighta program ge sig till uttryck i form av trötthet, så vi beslutade oss för att dra hemåt strax efter midnatt. Väldigt tight schema som sagt, men ack så kul!
Lördag morgon blev en riktig sjusovar-morgon. Kom oss upp först vid gränsen av för- och eftermiddag. Försökte ta det så lugnt som möjligt under dagen, för mot kvällen skulle det bli kalas igen. Jussi kom upp vid 16:00 och då var det bara att försöka göra sig i ordning så snabbt som möjligt för kvällen. Åkte hem till Klaus i malax och förfestade där. En liten, trevlig sammankomst av fina människor var det! Destinationen för kvällen var Åminne, ett ställe jag inte besökt på evigheter.. Dock for vi inte dit för det arrangerade skumdiskot, utan för att se något för mig nytt - Doomen - en krog i lite country-stil :b Strax efter midnatt stod taxin och väntade på oss vid parkeringen, med Niklas pappa som chaufför. De flesta från gänget joinade oss på hemresan, alla i mer eller mindre dåligt skick. Haha.
Söndag skulle också komma att bli en dag med fartfyllt program. Åkte till Niklas föräldrar på en väldigt god middag med tillhörande efter-rätt. Jordgubbar och glass, blir det mycket mera sommar än så? Efter att ha uträttat ärendet i Malax stod mitt barndomshem på tur, där vi skulle träffa min lillebror som vi saknat så mycket. Spelade tv-spel i massor. Fotboll, rally.. All slags. :) Kom inte som en överrsakning att Niklas var en talang i fotboll också via en spelkonsol. :b Till kvällen hyrde vi en film och köpte varsin mozzarella-pizza (bäst). Filmen hade titeln Disturbia, och den var verkligen en höjdare för de som gillar nerv-kittlande filmer. Jag satt med pulsen i 180 under så gott som hela filmen. Kunde skatta mig lycklig som hade Niklas' skyddande armar runt mig vid läggdags efter att ha kollat den rysliga filmen.
Måndag idag då. (Inte söndag som jag tror) Kära syster Viki fyllde sina 18 år idag! Också idag sken solen klart, och vi cyklade ner till stranden för att njuta av det fina vädret. Har knappt hunnit mig till stranden alls i sommar, men nog har mina pigment luggit och väntat på att få ge färg åt mig minsann! Dryga 5 minuter låg jag och solade på rygg, och gissa om inte solbrännan kikade fram efter det. Underbart! Sånt som sporrar en att sola oftare :) Tanken på att Niklas skulle åka tillbaka till armén idag gnagde i tankarna hela dagen, och ändå blev det tungt att säga hejdå vid busstationen idag. Usch. Tummen ner för "hejdå:n".. Till råga på allt kommer han hem nästa gång om 2 veckor. Fy tusan. Tack och lov börjar hans värnplikts-tid så småningom lida mot sitt slut. 66 dagar kvar idag.. (sexigare än så blir det inte höhö). Kvällen har jag tillbringat i Böle, på Vikis 18-års kalas. Kul att träffa släktingar, samt se hur lilla Allice växer ikapp till den storlek hon borde vara för sin ålder. :) Efter att ha kommit tillbaka till stan plockade Sören upp mig och vi begav oss till Steffe för att se hennes lägenhet som hon flyttade in till idag. Verkligen fin! En riktig party-lya ;) .. Aja. Nu ska jag försöka återgå till vardagen och hoppas på att dessa dagar framskrider fortast möjligt. Har varit en storartad helg, och jag kan inte annat än tacka Niklas för det. :)

Inga kommentarer: