fredag, juli 11, 2008

This time, this place.

Ojdå, här finns visst några dagar odokumenterade.
Kom hem till mitt igår efter att spenderat måndag-torsdag i mitt barndomshem tillsammans med syster den yngre. När jag stängde dörren om mig igår kväll så konstaterade jag att nu, efter 7 månader, så känns lägenheten verkligen som "hemma". Mitt hem. Man är väl lite tudelad första tiden efter att ha flyttat hemifrån, det tar ett tag att komma underfunn med vad som verkligen är hem. Nåja. Hade a great time i Böle ändå! Även om stället ligger bara dryga 4 km från stan så märker man en otrolig skillnad när man kommer dit. Visste ju fan inte hur jag skulle somna i huset om nätterna då det var knäpptyst, har ju vant mig vid bilarnas ständiga brummande här i stan. Haha! De senaste dagarna har jag fått tampas med en envis förkylning som har hindrat mig från att träna, något som jag gärna hade gjort i Böle. Dragit ut på långlänk i spånspåret - men icke. Turligt nog börjar jag känna mig bättre, så snart ska jag väl kunna göra mig av med allt spring i benen igen.

Idag gick jag upp till Sören när jag hade jobbat klart, drack en kopp kaffe och uppdaterades lite grann. Jag vet inte varför, men innan koffeinet från kaffet kickar in så blir jag riktigt ordentligt trött - så även idag - vilket resulterade i att jag slumrade till på Sörens soffa. Kanske det var bra att jag fick mig en liten powernap. :) När jag slutligen kom mig hem idag fick jag en god lust att städa lite grann. Jag älskar nystädat! Följde mammas goda råd och möblerade också om i vardagsrummet, det ser verkligen större och ljusare ut nu. Härligt att få det gjort, då jag länge funderat över olika möbleringsalternativ.

Nu är det dags för mig att kocka ihop middag. Har bestämt mig för fullkornspasta med tillhörande sås, med varifrån proteinerna ska komma - det återstår att se. ^^ Tjingeling!

Inga kommentarer: