söndag, juli 20, 2008

All dressed up in love.

Trots det faktum att Niklas "suttit fast" under helgen så har det inte varit rena rama missödet, kan inte minnas när jag sist suttit med telefonen vid örat såhär konstant sist. Otaliga, långa samtal och ett och annat skriveri på msn har gjort att han på nåt vis ändå känts så nära. 4 dagar kvar så är han hemma igen, och som oftast så har vi ett riktigt dunderprogram för helgen. Skitbra!
Nu har jag nyss gått och proppat in första lasset tvätt i tvättmaskinen, och mera blir det. 30 grader, 40 grader, 95 grader, sängkläder, vit tvätt, mörk tvätt, ömtålig tvätt - allt ska ordnas i skilda högar. Phew. Nå, det ger utdelning sen när hela garderoben är full med nytvättade, god-doftande kläder. :)
Gårdagen då? Strax efter 15:00 så hämtade mina syskon och Niko upp mig så att vi skulle hinna ta en titt på det brinnande huset här på granngatan (släckningsarbetet pågår ännu!). Styrde sedan kosan mot Replot där Allices skulle döpas. Första gången jag besökte min morbror och hans familj sedan de flyttat in i sitt nybygda hus nere vid stranden. Och himmel och pannkaka så stort hus det var! Inte nog med det, det var ljust, luftigt och med en inredning att dö för. Lovely! Dagen till ära hade Allice rosett i håret, och visst fick man skratta lite när hon spexade under dop-seremonin. Så söt, pyttelilla kusinen. Efter att ha satt i oss lite smörgåstårta så tackade stickan, jag och Niko för oss och begav oss tillbaka till stan, och jag cyklade upp till Jessica där förfesten var i full gång. Fick ta emot dricka från höger och vänster, men trots det blev jag aldrig mer än salongsberusad. Målet också för denna kväll var rockperry, men efter att ha varit hemma en sväng och gått ut genom dörren fick jag en impuls och vände på klacken och sparkade av mig skorna - inget rockperry idag heller. :b Missade knappast nånting särskilt, då festivalen varit densamma under de 5 år jag besökt den. Kul att ta det lilla lugna en lördagkväll när hela stan flödar av spektakel. ^^
Idag blir det som sagt en massa klädtvättas för min del, och i något skede ska jag ta mig till Böle. Nåt desto mer vet jag inte, den som lever får se ;)

Ciao

Inga kommentarer: