tisdag, juli 29, 2008

Äntligen hemma.

Bokstavligen. Och med anknytning till TV-programmet med samma titel. Min första arbetsdag denna vecka, som även skulle visa sig vara den sista "lugna" dagen. Jag och Steffe bestämde oss nämligen för att jobba häcken av oss den sista månaden innan skolorna börjar. Tänkte köra full-time på vardagarna och jobba lite söndag också. Phew. Måste bara sporra varann och tänka på alla de pengar som klirrar in på kontot i slutet av månaden så ska det går bra. Big money. ^^ Hann bara ta mig hem idag och sitta i ett samtal med sötnisu innan Stephanie hämtade mig och Alexandra, vi skulle åka och titta på möbler till deras lägenheter. (Här kom Äntligen hemma in i bilden igen) Smidigt nog finns många möbelaffärer på ett och samma affärsområde precis utanför stan, så vi hann kika igenom 4 olika affärer på en liten stund. Mycket fint utbud på de flesta ställena, men smakar det så kostar det också. Och i dehär fallet kostade det skjortan. Herregud, varför i allsin dar ska man betala ut ett fyr-siffrigt tal för en soffa? Ja föschtaar it ;D Hade lovat att vika in Steffes kläder i hennes walk-in-closet (it's love) så efter vår fönstershopping bilade vi till Brändö. Som gentjänst för hjälpen med kläderna bjöd Steffe på en riktigt god middag, minns inte vad det hette.. Något som liknade couscous iallafall. Det ville magen ha :) Resten av kvällen satt vi och chillchillade i Brändö, med ett avbrott för att åka och handla glass. Tog en behövlig promenad hem till mig, och när jag än en gång satt med telefonen i örat blev jag avbruten av tjejerna som knackade på fönstret. Söta som de (alltid) är så hade de kommit för att ge mig min försenade födelsedagspresent. Och OM jag gillade den! Dom hade handlat ett par stentuffa tofflor åt mig under deras vistelse i Turkiet, samt äkta turkist te. Inte nog med det, som om de hade lyckats läsa mina tankar så fick jag även en stor skål med jordgubbar på - precis en sån jag själv tänkt köpa! Usch vad jag gillar dem. :)
Nu känner jag att John Blund, obemärkt, gjort sitt besök här och lagt sömnpulver i mina ögon. Det är med andra ord sängen som gäller nu! (Som för övrigt är mjukare än nånsin nu med nytt täcke. ^^ Yehoo!) En lång dag väntar imorgon, men jag är väl förberedd med ordentlig lunch samt en egen kaffekopp som kommer att bli fylld mååååånga gånger. Godnatt.

Inga kommentarer: