måndag, juli 21, 2008

Ner faller regnet..

.. Spolar spindeln bort! Dock steg ingen sol upp idag och torkade bort allt regn, som det sjungs i visan. Vaknade lagom pigg och kry idag till ljudet av regnet som smattrade mot fönstret. Jag är en sån som verkligen påverkas av vädret, så en gråmulen regnig morgon var inte bästa möjliga start på dagen. Stark kvinna som man är så cyklade jag till jobbet och anlände totalt dyblöt. Tur nog var Steffe redan där och kunde pigga upp mitt humör direkt. :) Försökte oss på att bygga en baslåda av papperstallrikar för att höra musiken bättre från hennes mp3, haha. Och hör och häpna, det lyckades minsann! Efter en timme droppade axo in, lika genomsur som jag också var när jag steg in på kontoret. Där satt vi då, tre knasbollar, och fördrev arbetsdagen i vanlig stil.. Regnet gav inte med sig under hela dagen, så när jag kom hem åkte kläderna raka spåret i tvättkorgen. För övrigt så har denna dag inte varit en av de bästa måste jag säga, har tagit sån stress över allt rådd, tvätt och disk. Botemedlet kom i form av ett samtal av Niklas, som verkligen kan knepet att alltid få mig på bra humör. (It's just chemistry, my soulmate) Fördrev lite tid med att spela Nintendo idag också, ett rallyspel :DD Om det inte är kul så vet jag inte vad! Avslutade precis kvällen med att gå på promenad längs stranden med Jessica, trevligt i hög grad. :) Fick höra att J&D äntligen hittat en lägenhet i centrum, tillochmed så centralt som det bara kan bli. Skitroligt! 0108 kommer flyttlådorna att rulla in i stora lass här i stan, i och med att såväl Steffe som Axo och Johanna och Dennis flyttar då. 0109 är det S&U:s tur. Bättre än så blir det inte! Nu ska jag ta en varm dusch för att sedan dra på mig en poncho jag fick av mamma igår, samt mina älskade mjukis-sockor. Mys!

Pusskramhej.

Inga kommentarer: