fredag, juli 18, 2008

Sömndrucken.

Det är fredag kväll, datumet skrivs till den 18:e juli vilket också innebär att Rockperry går av stapeln ikväll. Som det ser ut nu så blir det inget festivalfirande för mig, åtminstone inte ikväll. Jag är för trött för det.
Idag på jobbet så fick vi sällskap av Stephanie som ska arbeta på OK en liten tid framöver, och jag säger då det - en sån hönsgård det var inne på vårt skrubbkontor! Stephanie lärde mig att göra strutar av tejp, så jag berikades iallafall med lite ny kunskap. Haha. Efter arbetsdagens slut så tog jag mig hem, hann precis innanför dörren innan det satte igång med att stört-/ös-/whatever-regna. Seriöst, det vräkte ner. Tror mig även ha hört lite buller som kunde ha varit åska, oturligt nog blev det inte mer av det. (Har fortfarande inte varit med om ett ordentligt åskväder i sommar.) Gjorde ett nytt försök att koppla Nintendon till tv:n idag.. Fick ringa ett och annat samtal innan vi kom underfunn med att en scart-kabel fattades, så jag fick ha mamma och pappa att hämta en sådan åt mig. Efter några om och men, och efter att ha bett Kodi om hjälp så fick vi det äntligen fixat. Härligt! Inte alla som kunde tro att jag faktiskt är lite av en tv-spels-nörd ;)
Efter middagen blev det bestämt att jag skulle ordna med en liten förfest för tjejerna innan den stundande festivalen. Hit kom Jessica, Katten och Christina. Spelade lite traditionellt "jag har aldrig", ordnade håret på oss själva och varandra och hade allmänt trevligt. Blev lite glad i sinnet efter att ha kämpat med mitt eget hår som inte verkade vilja ge med sig, då Emmi utbrast "Emppis, jag kan int komma på när du varit såhär snygg sist!". Underbara vänner har man, och pyttelite självhävdelse är bra för kropp och själ. :) Tjejerna drog iväg mot Vasklot runt 9, sedan dess har jag suttit som klistrad framför tv:n med en spelkonsol i händerna. Haha. Har också hunnit prata med Niklas som sitter vakt i armén över helgen. Två långa, fina samtal hittils ikväll. Kl. 23:00 borde han vara kontaktbar igen, så jag får så lov att blogga klart innan dess.. 7 minuter kvar, jag får alltså börja avrunda nu. Ska gå och lägga mig relativt normal tid ikväll, ungefär den tid jag somnar om vardagarna. Så otroligt skönt att få sova tills man vaknar av sig själv imorgon, utan väckarklockans signal. Mot eftermiddagen ska min kusin döpas, Allice Tyyne Sofia. Roligt att träffa lite släktingar och se minstingen själv i hennes prakt. :) Ska troligtvis äta middag med Katten och Jessica imorgon kväll, hemma hos Jessica. Det blir bra, särskilt som menyn är vegetarisk. Mums!

Det om det, nu har jag samtal att invänta. :)

- Emilia (Den lyckligaste sorten)