torsdag, januari 01, 2009

Stockholm calling

Dessa mellandagar slösade jag inte tid på att springa runt i affärer i Vasa, nej. Detta år slösade jag istället pengar i underbara Stockholm! På söndag styrde vi kosan ner mot Åbo hamn där vi skulle ta Silja Europa över till Stockholm. Föret var inte det bästa måste jag säga, och många gånger hann jag acceptera att vi kanske aldrig skulle komma fram ens till Åbo. Hursomhaver, det ordnade sig och tidigt på måndag morgon satte vi fötterna på svensk mark. Vi hade några timmar att slå ihjäl inne på T-centralen innan affärerna slog upp dörrarna.. Att Stockhom är en stad med över en miljon invånare fick vi verkligen känna på! Jisses. Säg att så mycket folk som rör sig i Vasa centrum en vardag, motsvarande mängd återfanns inne på ett av Stockholms Gina tricot. Otroligt! Men visst får man vara nöjd ändå, för nog fyndade jag både ett och annat plagg. Nästa gång vore det förståss en bra idé att åka till Stockholm när det inte är rea..

Och! Jag måste ju nämna att självaste Kissie stod bakom mig och Niklas i GT:s rulltrappa! ;D Att jag inte låtsades vara ett fan och tog bild på henne.. Åh.

Jag och Nicke påväg ner till Åbo.


Killarna som var fulla mest hela tiden ;D

Två finlandssvenskar och en finne
framme i Stockholm. (Nicke, Viki och Niko)

Inga kommentarer: