torsdag, januari 01, 2009

Gott nytt år 2009!

Vilken bra första dag på det nya året! Ingen baksmälla, ingen morkkis, inga slösade pengar. Varför? För att jag följde med Niklas hela kvällen, natten och morgonen när han jobbade och körde taxi. Första köran infann sig vid 19:00 på kvällen, och de sista personerna körde vi hem vid 7 på morgonen. Det var 12 väldigt intressanta timmar! Verkligen. Jag hann se så många olika människor. Gamla, unga, snälla, dumma, tysta, skrikiga, frågvisa, irriterade, lugna, glada, arga.. Framförallt fulla! .. Och som taxichaufför, eller i mitt fall sekreterare, får man höra så mycket skvaller att det nog slår vad som sägs på en frisörsalong med marginal. Hihi. Passligt nog så hade vi en timmes paus mellan 23:45 och 00:45 och fick inviga det nya året hemma i lägenheten, tillsammans. Under den timmen hann jag också göra en "Carrie" och koka nudlar som jag åt i mjukisbyxor, som hon gjorde i SATC-filmen. ;D

Första middagen detta år äter vi ikväll hos min familj i Böle. Första bastubadandet gör vi ikväll efter att ha rastat Robi (som vi sköter om hela helgen..sötnos ^^)

Gott nytt år allesammans!

Den tillfälligt inneboende sötsaken. :)

Inga kommentarer: