torsdag, januari 08, 2009

Möte med min förlorade framtid.

Idag gick jag rutinmässigt för att köpa lunch på Citymarket. Vanligtvis brukar köerna vara förfärligt långa och långsamma, så även idag. Vant ställde jag mig i ledet och suckade lite inombords över scenariot. Plötsligt står en gammal kvinna bakom mig och inleder en diskussion mellan oss genom att beklaga sig över de långsamma pensionärerna. Jag kan inte låta bli att le stort och nicka instämmande, kvinnan var ju också pensionär! Diskussionen fortsätter hela tiden och vi pratar om hennes pension, mitt jobb, renoveringen i CM, skvaller, Niinistös förhållande.. Efter jag betalat för mitt skiljs våra vägar åt. Jag hade nyss haft min bästa tid i en kassakö, nånsin. Den gamla kvinnan jag mötte var så vänlig, pratsam, rolig.. Det kunde ha varit mormor. <3

.. Denna underbara gumma avslöjade för mig att dom renoverar i CM för att ett Alko ska byggas dit. Det visste inte jag, men nog hon. ;D Hihi

Inga kommentarer: