lördag, januari 17, 2009

Efter diverse samtal..

.. Är nu kvällsplanerna fastställda. Katten lovade att runda via Alko på väg från stan och ta med sig en vinflaska som vi ska dela medans vi kollar film. Jag föreslog att vi skulle kolla Titanic ikväll, får man se den tre gånger på en vecka? Haha. Makuuni ligger annars alldeles runt hörnet om vi beslutar oss för att se nåt annat. Jag tänker iallafall börja med att springa ut och jobba upp flåset, sen är det fritt fram för tjejerna att emigrera hit!

Måste nämna att jag idag för första gången åt lunch på Bistro A.W Stenfors i saluhallen. Att jag inte gjort det tidigare förstår jag inte. Deras caesar-sallad med kallrökt lax var alldeles gudomlig! Den både såg ut och smakade som om den var gjord med omtanke, inget halvfabrikat här inte. Och sicken portion då sen, jag blev proppmätt. Definitivt ett nytt smultronställe på lunch-fronten.

2 kommentarer:

Hannele sa...

Visste du at vi serverar nu vin, öl o cider också? Välkommen att prova! Jag har en bra bild av laxsalladen, ska jag skicka via email?

Hannele (ny ägaren)

Emilia sa...

Nej det visste jag faktiskt inte, men vilken bra idé! Ett glas vin till nån av dom ljuvliga salladerna vore ju inte fel :)

Ja, jag tar gärna emot en bild på laxsalladen så att andra som läser bloggen får se! Min email är: emilia.nord@hotmail.com

Tack för upplysningen, och på återseende! :)