måndag, september 28, 2009

Måndag & Kickoff.

Idag hade vi ett väldigt intressant seminarie i skolan, där olika företagare fick föreläsa. Kickoff som seminariet hette, var också startskottet för en tävling som vi förstaårs-tradenomer deltar i. Tävlingen går ut på att i grupper göra upp en affärsidé, utveckla och framföra den. Bästa idén utses i maj 2010 och vinnarna får en plats på Businessfactory och chansen att driva sitt eget företag! Hur jäkla otroligt är inte det?! Jag är taggad och driven till max, jag och mina tjejer skall ta hem dethär! Vilken chans alltså. Jag kan inte (ännu) avslöja vår affärsidé, men håll tummarna för oss!


Bl.a. Juhani Tamminen (huvudtränare för Vaasan Sport) föreläste för oss. Han är en otroligt duktig talare och jag blev väldigt inspirerad av honom. Vilken målmedvetenhet och vilket engagemang! Go Tamminen!

Inga kommentarer: