fredag, mars 06, 2009

Pelikanen kommer med hembränt?

Ah, jag tänkte nästan glömma att lägga hit en grej som jag igår kväll lovade mig själv att dela med omvärlden! Medans jag kollade på Lyxfällan igårkväll somnade Nicke i mitt knä. När jag väckt honom någorlunda och vi tagit oss till sängen utspelar sig följande konversation:

- Nicke, du såg ut som en liten sovande grizzleybjörn i soffan.

- Jaa, eller en pelikan..

- Vet du vad en pelikan är!?
- En stor fågel..som kommer med bebisar..
- Haha! Nej Nicke de är storken!

- Just de..jå..

- Kanske storken kommer med våra bebisar också?

- Nä, vi lagar egna.

- Producerar själva?

- Mm.. Hembränt.


Hahha! Döm om mitt gapskratt. Nicke är allt bra söt när han pratar i nattmössan. :)

2 kommentarer:

Malin Nyman sa...

hahaha va sött :D hembrända bebisar! aaw!

Emilia sa...

"hembrända bebisar" hahha! Låter rätt brutalt va? ;D