onsdag, mars 04, 2009

Mammas hjälpande hand

Att jag är en liten kopia av min mamma är nog ingen nyhet, liksom att ett av våra största gemensamma intressen är matens påverkan i kroppen. Igår besökte jag mina föräldrar för första gången sedan de kommit hem från grannlandet i väst, varifrån mamma hade köpt med sig två kokböcker till mig. Kokböcker överlag måste vara något av det mest långtråkiga i litteraturväg, och jag finner sällan motivation att läsa sådana, men dessa två var något riktigt unika! Utöver lättlagade recept innehöll "Kokbok för studenter" små faktarutor om bl.a. långsamma och snabba kolhydrater, GI:s betydelse, hur mat ska förvaras, och också en inköpslista på basvaror som kan kan användas i de lättlagade recepten. Streckläste båda två igår kväll och fick massor med nya idéer och inspiration :) Tack bästa mamma!
Lättlagat på 20 minuter och Kokbok för studenter

1 kommentar:

Anonym sa...

Kokböcker e oftast rätt tråkiga jo.. Bättre och kolla recept på näte om man vill laga nåt gott :D Lättare och söka också :)