torsdag, mars 05, 2009

Nickes första gästinlägg!

Åhej! här sitter jag i soffan bredvid min älskling och kollar på two and a half men.. Sanningen är att Emilia tvingade mig att skriva detta, så nu ska jag vara en snäll Nicke och lyda min älskling. :) haha, nejmen jag tycker de e kul att skriva lite kort och gott här. Yes! dagen började för min del som vanligt, inget speciellt, körde taxi och fyllde i körjournaler. Men sen plötsligt slog det mig! Har haft lite ångest eftersom jag inte haft en blekaste aning om vad jag vill börja studera sen. Men nu vet jag! trafiklärare! varför inte? erfarenhet inom taxibranschen och D-kortet på kommande.. Och vilket varierande jobb! Man får vara ute, inne i klassrum, på halkbanan, komma i kontakt med flera olika typer av människor etc. hur kul som helst! och utbildningen skulle bara vara 1½ år. Men som vanligt finns det ju alltid något negativt också. Den svenskspråkiga utbildningen ordnas inte varje år, eftersom det är tydligen brist på resurser.. blä. Och den finskspråkiga utbildningen finns i Tavastehus, lite knepigt är det, men nångång i framtiden ordnas de nog säkert. :) Om inte annat så har man ju ett helt fält att välja bland, vad man till slut vill syssla med. Börjar bli lite rastlös nu, ska väl ta och hitta på något skoj ännu innan de blir natt. :) tack för mig!

psst. Emilia e bäst. ;) <3

Inga kommentarer: