onsdag, maj 13, 2009

Jag fick låna en ängel.

Solen skiner lika klart och vackert som den också gjorde den 13:e maj för 6 år sedan. För mig har solsken betytt glädje och lycka, det skulle det inte komma att betyda den tisdagen. Den 13:e maj 2003 togs du ifrån mig, mormor. För 6 år sedan upplevde jag den tyngsta dagen någonsin i mitt liv. Den dagen då jag förlorade en utav de vackraste människor som vandrat på denna jord.

Mommo, vi var ju så säkra på att du skulle klara det. Du var ung och strålande vacker! En kvinna som uppskattades och älskades av otaligt många personer, tack vare din varma personlighet och ditt ständigt glada humör. Jag har inspirerats av ditt fina sätt att tänka och dina värderingar, du omgav dig aldrig med negativ energi och du brydde dig verkligen om att se till att dina nära och kära mådde bra. Om alla hade ens en liten del av din personlighet i sig skulle jorden genast vara en så mycket finare plats, fridfull.

Quem dii diligunt, adolescens moritur - Den gudarna älskar dör ung.
Jag saknar dig föralltid. Du var och du är gränslöst älskad. ♥

Inga kommentarer: