söndag, maj 17, 2009

Åh Romeo (Jag skyller allt på solen)

Underbart väder = dålig update. Bara att konstatera.

Detta har nog varit den bästa söndagen på länge! (och varmaste hittils i år?) Runt 11 hämtade vi upp min lillebror och åkte till Helsingby för en riktig höjdpunkt - att kolla på Bishon frisé-valpar. Dom var 14 till antalet, och jag ville ta hem dem allihopa! Dock fanns det en som stack ut ur mängden och som både jag, Nicke och Alex fastnade för. En lill- kille som var så lugn och alldeles rosa om nosen, bland det sötaste mina ögon sett! Och, han är målad med blå tusch på svansen vilket betyder att han är reserverad till oss. Om två veckor hämtar vi hem den lille, som vi tänkte ge namnet Romeo. Jaa, jag är lyckligast som alltid!


Och ja ni som minns att vi också reserverat en Pomeranian, ni minns alldeles rätt. Dock skulle ju kullen komma först till hösten, och med tanke på hur mycket tid och sällskap hunden skall ha särskilt i början så beslutade vi oss för att ta en Bishon (som ju var andra alternativet) lämpligt till sommaren då både jag och Nicke har semester som vi kan ta ut och ägna åt lillen. :) Dessutom får den alltid följa med till husses föräldrahem på vardagarna, den behöver alltså aldrig vara ensam och det är så skönt att vi kunnat fixa det så!

5 kommentarer:

Anna sa...

Va? Sku ni int skaffa en pomeranian? :D

Emilia sa...

Hahha jag visste att nån sku fråga de! Jo, vi tänkte först ta en pomerian. Men den kullen sku ju som sagt komma först till hösten, och med tanke på hur mycket tid och sällskap hunden behöver särskilt i början så är det mest lämpligt för oss att ta en Bishon (som ju var andra alternativet) till sommaren då man kan ta ut lång semester. :)

Anna sa...

Good choice :)

Anna sa...

Och psst. Bishon stavas biChon :D har själv en bichon havanais så (;

Emilia sa...

Jamen såklart är de ju med C! Att jag aldrig lär mig :D Tack för påminnelsen!