tisdag, maj 19, 2009

Boktips! The secret


Humbug eller inte, avgör själv. Jag har sedan länge tänkt tipsa om denhär boken, men det har helt enkelt fallit i glömska flera gånger. I boken The Secret, som är skriven av Rhonda Byrne, berättas det för oss om lagen av attraktion. Du kan få precis allt du vill ha, genom att bara tänka på rätt sätt. Det är du själv som är anden i flaskan, önska dig vad du vill och lev - visualisera - som om du redan har det! Det krävs en del övning för att lära sig att tänka på rätt sätt, men när man väl fått in vanan är det kul att experimentera med tankarna i vardagliga situationer. Pröva visualiser fram t.ex. en parkeringsplats inne i stan, och bli förundrad över hur många gånger det verkligen lyckas! Det finns inga gränser för var tankesättet kan tillämpas, använd det till att t.ex. främja hälsa, förbättra relationer eller skaffa mera pengar. Personligen har jag inte försökt mig på någon större önskning ännu, men så fort jag vill ha en ny bil tänker jag ta till denna metod i första hand. I boken får man också läsa om verkliga händelser där personer fått stora drömmar förverkligade, för att dom känt till The Secret. Spännande!

Inga kommentarer: