måndag, maj 04, 2009

En lista för skojs skull

Hur äter du ett äpple? För enkelhetens skull skär jag det i fyra skivor och äter upp dem. Rent spontant, om du får välja en present till dig själv, vad skulle det bli då? Om jag får välja precis vadsomhelst skulle jag ta emot en garanti för att jag, samt mina nära och kära, får leva friska och lyckliga en lång tid framåt. Om du får välja en artist som kommer och spelar för dig på din födelsedag, vem blir det? Lars Winnerbäck.. Kring en lägereld en sen för-sommar-kväll i maj. Tre saker du alltid har med dig? Telefon, plånbok, nycklar. Den senaste komplimangen du fick? Att jag är oerhört duktig på att muntra upp folk med mitt goda humör! Vilken svordom använder du mest? Hm.. Föredrar "tusan" och "nedrans" framför alla andra. Men riktig svordom.. "Fan" säkert. Vilken tid är din väckarklocka inställd på? 07:26 Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Vara med tror jag. Vilken var den senaste filmen du såg? Velipuolet. (Stepbrothers på engelska?) Skitkul film faktiskt! Hahha Har någon någonsin kallat dig lat? I mina tidiga tonår antagligen. Vilken CD ligger i din CDspelare just nu? I bilen då? Nån självbränd. När var senast någon stötte på dig? Som bäst står faktiskt Robi och stöter mot min fot hela tiden.. Räknas det? :D Använder du huvtröjor? Ja, när jag är ute på länk eller powerwalk. Vem var den senaste som ringde dig? En vild gissning; Nicke! Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Hahha. Det finns alltid dom som pratar bakom ryggen på andra. Är du blyg inför det motsatta könet? Nejdå, verkligen inte. Vilken film kan du alla replikerna till? Lilla Jönsson-ligan. :D Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? En tatuering vore nice! Vet inte motivet än, men den ska sitta på ankeln, nacken eller handleden. Vad har du med dig in på bion? En flaska vatten och sällskap. Vem är din favoritlärare och varför? Det kan omöjligt finnas nån bättre än min samhällslära-lärare i gymnasiet - Brännkärr! Vad har du för väder? Efter att ha varit bortskämd med sol flera dagar så regnar det just nu.. Men regn kan vara mysigt! När sov du senast på golvet? På en sommarstuga för.. 3 år sen? Hur gammal blir du nästa födelsedag? 20! Vem var den senaste personen som gjorde dig arg? En bekant med "två personligheter". Förstår mig inte på sånt.. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Händer ju nästan aldrig men ungefär "Äh, cheer up - det är inte hela världen" Tycker du om att krama folk? Verkligen! Stör det dig om någon säger att de ska ringa men inte gör det? Näe. Det händer ju sig att man själv glömmer att ringa ibland! Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Jag äter ju inget rött kött, men kyckling och fisk går bra. Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Kanske Emil? Hahha, vet inte! Måste fråga mamsen. :)

2 kommentarer:

viki sa...

"Tre saker du alltid har med dig?
Telefon, plånbok, nycklar."

du sku int allti ha med dom om du int sku ha din fräna dörrmatta ;D

Emilia sa...

Haha! .. Kanske du har rätt ;D