onsdag, maj 13, 2009

"Cold turkey"

Metod 2: Sluta tvärt
Bestäm ett datum när det är slutsnusat. Se till att planera så att den dagen inte krockar med något viktigt och se till att din omgivning vet om att du slutar. Denna metod kallas ibland "cold turkey", ett ord som härstammar från att personer som slutar med heroin kan få gåshud vid abrupt avslutat heroinintag.

Nuuuu kör vi! Sista prillan åkte nyss i skräpkorgen. Sista dosan är tom. Nu förlitar jag mig helt enkelt på att träningen kommer att undanhålla eventuella bieffekter. Äntligen ett slut på snusandet!

3 kommentarer:

kiddo sa...

nu är maria såå stolt över dig! .)

Emilia sa...

Hehe, tack sötnos! Men vet du vad, mycket tack vare din kommentar "vahh? snusar du?" så skyndade jag på dehär datumet. Kommentaren var som ett slag med pekpinne på fingrarna och då förstod jag att de int alls går ihop med min image, hahha.^^ Känns kanon nu!

kiddo sa...

hehhe jag blev så förvånad bara .D trodde verkligen inte att du var en av de där tjejerna som snusar.. men det här klarar du, snart är du helt snusfri med allt gott det för med sig .) håller tummarna!