fredag, augusti 01, 2008

Operation: Rädda världen.

Tack vare att jag som vanligt lyssnade på radio i morse innan jobbet blev jag påmind om att en solförmörkelse skulle äga rum idag. Aningen spänd av förväntan kilade jag till jobbet och började ivrigt prata om solförmörkelsen. Steffes fundersamma ansiktsuttryck avslöjade att hon inte hade haft den blekaste aning om att solen skulle skymmas av solen idag, därför satte hon direkt igång med att googla om den. Stackaren blev totalt till sig av bekymran, särskilt som hon läste att man kan bli blind av titta upp mot solen under processen. Snabbt hade vi ringt (och väckt) de flesta i bekantskapskretsen och förvarnat dom. Knappt nån visste om eller ville tro oss. Haha. Vid 12:45 då förmörkelsen var maximal begav vi oss ut på kontorets balkong och iaktog det hela. Lite trumpna miner fick vi nog när det inte alls var som vi väntat oss, och inte räddade vi världen heller. :D Bättre lycka nästa gång antar jag. Insatta som vi blev så vet jag att nästa partiella förmörkelse äger rum år 2015. Nästa totala förmörkelse infinner sig år 2126. Be there haha!

Annars då.. Efter jobbet besökte vi Röda korsets lopptorg i hopp om att hitta tjusiga väskor. De flesta av mina väskor är faktiskt därifrån, riktiga fynd man kan göra där! Denna gång la jag vantarna på en glansig, limegrön väska med silverring istället för handtag. Ingen vardagsväska precis, men den var så söt att jag inte kunde motstå. 3€ dessutom, pengar som annars hade lagts på något onödigt. Eftersom att Axo fick nycklarna till sin lägenhet igår tog vi en runda via Asko och Sotka också, och hittade det perfekta 2-personers matbordet åt henne! Efter att ha lastat in allt i bagageluckan åkte vi hem till henne och monterade ihop bordet och stolarna. Våra kurrande magar tvingade sedan oss allihopa att åka hem för att fixa käk. Jag åt precis min middag och ska nu börja se mig runt efter alternativ för kvällen.. En länk skulle sitta fint, om det inte vore för den eländiga blåsten. Får se vart vinden för mig ikväll. :)

Inga kommentarer: