fredag, augusti 01, 2008

Nostalgitrip.

Visst är det fantastiskt, men ändå märkligt hur en del dofter, saker och musik helt obehindrat kan föra tankarna bakåt i tiden till en viss stund eller tid. Detta fick jag erfara idag när jag städade ur lite i badrumsskåpet och fann alla mina parfymer. Hittade Lacoste - La femme och tog av korken, drog in doften ur flaskan och 21:a maj 2007 tog plats i mitt huvud. Min förra födelsedag. Jag minns att jag bar en röd-vit randig, lång sheet och vita shorts den dagen, solen sken och jag började skolan 10:05 den dagen. Av ren nyfikenhet prövade jag samma sak med resten av mina parfymer för att se vilka minnesbilder jag fick. Så ikväll har jag varit ute och rest, på nostalgitrip. :) Om jag började gå igenom winampen på datorn skulle jag nog vara ute och flyga totalt bland minnen och tankar. Det får bli en annan gång. Förvisso har jag ändå på klart vilka låtar som framkallar de starkaste minnesbildera, den listan är lång.

Nu har jag äntligen en TV i sovis (sovrummet) också! En vit, gammaldags tv. :) Charmig som tusan! Finns ingen fjärrkontroll, kanal byter man med knappar på självaste dumburken. Passar som hand i hanske där den står. Uulala.

OCH - finally kom min body på posten idag! Så praktisk. Till vardags tänker jag bära den med jeans, och till finare tillfällen piffar man upp den med en finfin kjol. Basplagg ftw!

Det är den 1:a augusti 2008, klockan är 23:51 och Emilia tackar för sig och är på utgång. Pusshej!

Inga kommentarer: