onsdag, augusti 13, 2008

Ollistisdag igår.

Igår gick jag till Ollis för första gången på ganska precis ett halvår, med anledning av att världens bästa Sören fyllde sina 22:a år. Mer galen kväll har sällan upplevts! Började förfesta hemma hos mig, och när S hade jobbat klart och anlänt sjöng vi för honom för att sedan ta oss till Ollis. Måste medge att jag aldrig insett charmen med det stället, dock framskred kvällen relativt bra igår tack vare mitt goda sällskap i form av de flesta från tjejhögen, samt kusinerna Knas. Kändes som att klockan gick i racerfart hela kvällen, plötsligt var den 02:00 och jag fick ett infall av att sömnen slog till så jag och Steffe beslutade oss för att lämna Ollis. Efter att ha satt oss i bilen inställda på att åka hem fick vi en snilleblixt och var plötsligt inte alls trötta längre, så vi gick upp till SKY. Klockan närmade sig 4-snåret och krogarnas dörrar skulle börja stängas så vi mötte upp resten av gänget som hade lämnat vid Ollis. Men inte slutade kvällen där heller, nehej. Med kurrande magar bilade vi till det enda stället som höll öppet vid denna tidpunkt - Simpukka - och vet ni vad? - Precis vadsomhelst kan vara roligt nattetid när tröttheten börjar smyga sig på. Ber härmed om ursäkt för de oskyldiga varelser som stötte på oss galningar mitt i natten, men - vi hade roligt! Som bara den. Vid morgonkvisten letade jag mig hem igen för att sova ut i 3 timmar och sedan bli upphämtad av Steffe till jobbet.
Vad som är aningen konstigt är att jag inte varit särskilt trött under hela dagen. Inte alls. Det kanske slår mig imorgon istället, eller så inte alls. Det ser vi sen. :)
Jag hade en kanon-kväll och jag tror att också Sören håller med om att han fick en lyckad födelsedag.

Idag? Tja, jag har tillbringat stor del av dagen tillsammans med sötJessica. Funderade ett tag på att gå ut och se stan ikväll, men jag börjar tro att det är sängen som gäller nu istället. Bäst så!

Inga kommentarer: