fredag, augusti 08, 2008

Jag har levt på en lögn.

Idag har jag ledig dag och när jag vaknade ringde jag min kära mamma för att se om hon hade passligt att komma över och tvätta mina fönster. Inom loppet av en liten stund stod mamma utanför dörren med alla världens städ-redskap i handen, bra sådana också! Miljövänliga, utan kemikalier. Det var som sagt tänkt att endast fönstren skulle bli putsade, men eftersom att mamma hade med sig en massa annat satte hon igång med att undersöka alla skrymslen och vrår i lägenheten. Och gissa om jag blev dragen vid näsan! Jag har trott att jag haft det städat och rent i mitt hem, men vid närmare granskning så visade det sig att det fanns gegga och äckleskap lite här och där. Detta i sin tur resulterade i att jag tvättade hela wc:n/badrummet med tandborste! Alla lister putsades nogrant, avloppen rensades, dammades bakom elementen och lampskärmarna fick sig en omgång. Hela kalaset tog 4 timmar av min tid, men det var minsann värt det! Nu ser det inte bara rent ut, det känns rent också! Särskilt toaletten ser helt ny ut. Jag är så jäkla nöjd, så jäkla glad att mamma kom förbi. Min lägenhet är garanterat renast i stan för tillfället.

Snart ska jag cykla till Böle och äta middag, taco Bella är beställt - det blir fint!

Inga kommentarer: