fredag, augusti 01, 2008

Innan allting tar slut.

Vi hinner bli nåt stort än
Växa några meter
Innan sommaren blir oktober

Klockrent! När jag satt och funderade över att sommaren börjar lida mot sitt slut dök frasen ovan upp i mitt huvud. Klickade genast upp mitt nerladdningsprogram och tog ner Kent - Innan allting tar slut. I samma stund som låten började spela blev jag påmind om hur bra låtar Kent har, samt hur denna text smälter samman med mina egna tankar. Innan sommaren blir oktober.. 2:a oktober. Dagen då Niklas äntligen blir hemförlovad från armén. Visserligen längtar jag mig sönder till den dagen, samtidigt som jag känner mig dum som önskar bort sommaren. Så tudelad man kan bli! Tusen tankar, men bara en verklighet. Det är verkligen länge, länge sen jag varit illa till mods men nu när verkligheten kommer ikapp mitt annars problemfria liv och slår mig i ansiktet så blir jag tvungen att stanna upp och inse vissa faktum. En del vänner flyttar bort till andra städer för att studera, de upplevelser vi haft under sommaren kommer att flyttas bak i huvudet för att enbart bli fina minnen. Vi 8 kommer att splittras, vi kommer inte att nödvändigtvis att kunna träffas spontant vilken kväll som helst längre. Vill helst inte tänka på allt dethär, men problemen försvinner ingenstans bara för att man inte pratar om dom. Må dethär bara vara ett skede i livet som vilket annat som helst. Tonårstiden, övergången från högstadiet till gymnasiet, dimissionen.. Alla har varit milstolpar som man oroat sig över - totalt i onödan. Jag vet, jag vet att när det gått lite tid så kommer även detta att vara piece of cake, men för stunden känns det aningen tungt.. Mest sur är jag över att jag faktiskt sitter och beklagar mig, nu får jag ta mig i kragen och sluta. Ja. Punkt.

Häjtå.

Inga kommentarer: