torsdag, november 19, 2009

Betalar du dyrt för vatten?

Okej, en liten kul grej! Har ni nånsin läst innehållsförteckningen på era skönhetsprodukter, såsom hudkräm eller tvål? Pröva! Det är väldigt lustigt för i de flesta fall kommer "vatten/aqua/water" först på listan över innehållet. Det betyder ju alltså att produkten främst består av vatten, vatten bara vanligt vatten. Helt galet om ni frågar mig! Det är ju vansinne att betala dyra pengar för något som är vattenbaserat. Däremot är det ju billigt för producenterna!

Jag blev bekant med Aloe Vera & Forever living products för flera år sedan via min mamma. Vid det laget hade hon köpt hem den "gula dunken", alltså ren och skär Aloe Vera som pressats ur plantan med samma namn. Detta skulle intas dagligen i form av shottar. Jahaa tänkte jag och prövade. Skillnaden märktes nästan med en gång! Aloe Veran fungerar som en lätt tarmsköljning (vilket skitprat haha) och driver ut slaggämnen ur kroppen, vilket man inte kan undgå. Givetvis dricker jag det fortfarande varje morgon, och min annars känsliga mage fungerar finfint. Många som haft allergier upplever också att dessa blir lindrigare eller tillochmed försvinner när de dricker Aloe Vera. Man vet inte hur bra man kan må innan man prövat!

Hursomhelst så förstod jag att detta företag inte sysslar med något humbug till koncept, utan alla deras produkter är baserade på Aloe Vera. Hudkrämer, schampoo, tvålar, serum, läppomada.. Mitt badrumsskåp är och förblir fyllt av dessa produkter, de gör verkligen underverk för huden. Aldrig att jag kommer att kleta vatten som går under namnet "hudkräm" igen. Man får vad man betalar för stämmer inte alltid. Forever living products är inte särskilt dyra, men har ändå toppkvalité.

Mången person har undrat hur i hela världen mina tänder kunde hållas så vita när jag snusade, då berättade jag för dem om Aloe Vera tandkrämen och nu är det många i min bekantskapskrets som använder den. (i synnerhet snusare haha!) Den "slipar" tänderna på ett skonsamt sätt vilket gör att dom också blir vitare.

Med detta vill jag försöka få fram vilket lurendrejeri det kan vara att köpa somliga produkter. Var och en avgör själv hur dom ställer sig till det, men det är ju alltid bra att veta om alternativ. Aloe Vera-distributörer finns utspridda över hela världen, och det är också dessa som sköter om "reklamen" för företaget. I december kommer det att hållas en föreläsning i Stockholm om Forever living, absolut värt att gå om man har möjlighet! Jag och mamsen har bokat in oss på den, kommer att bli svinroligt!




8 kommentarer:

RASA sa...

Den "gula dunken" gör underverk för hyn i mitt ansikte. Under vintern blir jag alltid så torr runt ögonen och fjällar våldsamt. Någon form av eksem tydligen.. Men genom att ta en shot av aloe vera slipper jag det. Ganska otroligt tycker jag! Har ännu inte prövat någon hudkräm som hjälpt mig så pass som "gula dunken" har gjort : )

Hurra för aloe vera, skulle jag vilja säga! :D

Anna sa...

Jag använder "Vera" dagkrämen som säljs på apoteketm tycker den är super :)

http://www.ccs-se.com/produkter/page.aspx?lnkId=559&parent=532,559&pid=204

UlrikaB sa...

Intressant! Var kan man köpa produkterna? vill också ha :)

Anna sa...

Btw.. läste den här artikeln:
http://www.testfakta.se/Article.aspx?a=15197

Vad tror du om den? :o

sophia sa...

hur smakar den där aloe veran? jag tror faktiskt min mamma har provat det där, eller nån, jag känner igen den gula bunken :) har provat att dricka molkosan varje morgon men klarar inte av det, så jävla äckligt!
tack för dem här tipsen! tror jag ska ta och prova aloe vera produkterna.. har länge sökt hudprodukter som verkligen känns "rätt"

Emilia sa...

Sara - Ja, hallelujah och tummen upp för Aloe Vera!

Anna - Nå, först och främst är de ju många producenter som skyltar med "aloe vera" produkter, men ändå hamnar det bland dom sista i innehållsförteckningen. Och jao, jag såg att dom skrivit om Forever living products också. Alltså alla grönsaker innehåller ju vatten, likaså aloe vera-plantan. Det gör att mängden näringsämnen skilt för sig inte är särskilt stor, men så finns det en synergi (tänk symfoniorkester, funkar int med bara ett eller två intstrument) som gör att näringsämnena kommer fram ändå.
Det är i stora drag allt jag har att säga. På dunkarna står det att dom innehåller 91% Aloe Vera gel, det talar nog för sig självt. :)

Kika - Produkterna säljs via oberoende distributörer som finns lite var stans. :) Jag brukar fixa mina produkter via mamma! Om det är nån särskild produkt du vill testa så kan jag ordna prover åt dig först. :)

Sophia - Hmm. Det finns ju (åtminstone) tre olika smaker. Den gula som jag oftast dricker kan i början kan den smaka rätt..surt! Men man vänjer sig fort^^ För tillfället har jag faktiskt en "berry nectar" som är vinröd och har en lite söt smak, riktigt god! :) Jaa, prova! Känner du nån distributör? Annars kan jag ordna prover åt dig först innan du bestämmer dig :)

sophia sa...

nej känner ingen distributör. men du kan gärna ordna prover åt mig! :) skulle vara snällt!

UlrikaB sa...

Oj ja, det skulle vara jättesnällt av dig! :) gula dunken låter ju vara värt att pröva :) och den där tandkrämen.. :D allt! haha. men alltså, vad kostar t.ex. dunken? :)

Kul att se dig också i dag! jag blev riktit paff, har ju faktiskt aldrig pratat med dig "påriktit" förr. men det kändes som om vi hade gjort det! :)