fredag, december 12, 2008

En liten roadtrip

Även denna fredag, såsom de övriga inom denna månad, var jag ledig. Gick på stan med Niklas och fick faktiskt en del julklappar inhandlade. Jag hämtade också ut min skatteåterbäring från banken, och jag tror att jag aldrig haft sådär mycket kontanter i plånboken.. Dels för att jag alltid använder kortet förståss.

Niklas hade en köra till Kuortane idag, en ställe på 1½ timmes bilfärd från Vasa, så jag ställde upp som sällskap den resan. Jag blir lite rastlös av att sitta still i bilen, men i övrigt gick det bra - det usliga föret till trots.

Ikväll är det ju Idols-final! Ska se denna med Jessica och Katten. Tycker inte riktigt att nån av finalisterna förtjänat sin plats, de finns dom som varit avsevärt bättre. Men om jag måste välja så hoppas jag att Kevin vinner. Det håller vi tummarna för!

Inga kommentarer: