torsdag, november 27, 2008

Tudiluu

Viki och Alex åkte nyss hem efter att ha spenderat sin kväll här hemma hos mig. Det är märkligt, men positivt, att vår syskonrelation är avsevärt annorlunda nu när vi inte bor under samma tak alla tre. Logiskt, och bra! Till middag gjorde jag min specialité; Couscous och kycklingfile! Tillochmed lillebror smaskade nöjt i sig av couscousen, det måtte väl ändå vara ett bra tecken! Haha. Utöver det spelade vi (såklart) Mario och traskade ner till Makuuni för att köpa Ben&Jerrys' åt oss. Mmm!

Jag lovade Niklas att jag skulle nämna hans lax-sås som han gjorde igår, för gott folk, det ska ni veta - den är så otroligt himmelskt god! Jag var tvungen att blunda vid varje tugga för att riktigt maxa smakupplevelsen. Nästan magiskt. Om min magsäck var aaaningen större skulle jag hälla i mig ett 10-liters ämbar med denna fantastiska laxsås. Måste ta reda på det hemliga receptet. ^^ (Såja, det blev en riktig hyllning till såsen, nu får Nisu va nöjd.)


Imorgon är det fredag, och helg. Igen. På lördag ställer vi till med glöggkväll här på dårhusgatan, något jag verkligen ser framemot! En salig röra av goda vänner, spetsad glögg och julmusik strömmandes ur högtalarna. Kommer bli otroligt bra kan jag garantera. :)

Kan inte bestämma mig om jag ska gå ut på powerwalk eller kolla "Du är vad du äter". 7 minuters betänketid, börjar NU.

Inga kommentarer: