torsdag, november 20, 2008

En riktigt bra chock.

Jag har inte skrivit om det glädjebesked jag fick igår på jobbet. Min förman nappade i mig och bad mig meddela när Alexandra anlände, hon hade goda nyheter. Jaha, där blev jag nyfiken! Så när axo studsade in skickade jag henne till C med en gång. De kom tillbaka båda två, för att nyheten gällde mig också. Eftersom att vi jobbat över ett år på kontoret så hade vi rätt till en bonus! Och då snackade vi ingen liten bonus, nej. Ett fyrsiffrigt tal som verkligen kommer att klirra extra på kontot i december. Jag kan bara tacka och ta emot! Underbart.

I morse hade vintern (kölden) lagt sig över Vasa på allvar. Brr! Nåväl, man vänjer sig nog. Hellre snö och köld än slask och rusk. Och de röda kinder man får när det är kallt är ju en bonus i sig, det får en att se frisk och fräsh ut!

Jag och Niklas ska börja träna ihop, en riktigt bra idé då vi båda tenderar att bli smått tokiga utan motion. Har gjort upp ett träningsprogram som vi kunde följa, får se om Niklas godkänner det! Vila enbart onsdag & fredag, så vi får ligga i!

Inga kommentarer: