söndag, november 16, 2008

Glögg, mys och chill

Håller man på att bli gammal när lusten och suget efter krogen sakta men säkert avtar? Jag vet inte. På sistone har jag övertygat mig själv mer och mer att det inte är vettigt att sätta sig ner en kväll, dricka sig full och ha krogen som mål. Nej. Istället har jag insett charmen i att umgås i gott sällskap och hitta på betydligt mer kreativa och roliga saker. Att unna sig lite spetsad glögg nu när julen närmar sig är förvisso mysigt och kul, men att bli svinfull är ju bara idioti. Lustigt om det faktist är en ihållande övertygelse. Får återkomma om nån månad igen.

Denna helg bestämde jag och Niklas oss för att bara vara vi. På sistone har det varit så mycket program om helgerna att det inte varit nån direkt skillnad mellan vardag och lördag-söndag. Och nog lyckades vi minsann! Fredag kväll spenderades till största del hemma på soffan under en filt med en stor kopp glögg och nintendokontroll i handen. ;) Lördagen kväll klarade jag på nåt lustigt vis av att först hinna fira Rousis födelsedag, och sedan åka med Niklas hem till Böle där kvällen fortsatte i liknande tecken som föregående (läs: fredag). Så otroligt härligt att faktist känna sig riktigt ordentligt utvilad efter helgen! Välbehövligt med tanke på att de sista (!) helgerna detta år har alla något inplanerat program.

Idag var det julöppning inne i stan, och om jag inte drabbats av julstämning tidigare så infann den sig idag. Fick en impuls att köpa röda textiler och pynta med dem i lägenheten. Det blev en röd pläd. Haha. Alltid något! Röda gardiner och andra typiska julpynt finns i gömmorna här hemma, borde nog ta och lägga fram dem ikväll. :)

.. Och nu tjatar Niklas från soffan att jag ska komma och kika på fearfactor med honom. Ajaj, kapten! I'm on my way.

Inga kommentarer: