måndag, november 17, 2008

Nostalgi per post.

Äntligen! Idag damp det ner ett efterlängtat vadderat kuvert genom postluckan. Saken är den att jag i förra veckan beställde allas vår fantastiska julkalender från 1996, Mysteriet på Greveholm, på dvd. Bästa julkalendern som visats, och ingen kan nog slå den i framtiden heller tror jag. För nog är det ju så att barnprogrammen, och då också julkalendrarna, bara blir sämre med tiden. Därför har jag bestämt mig för att samla alla Astrid Lindgrens filmer, så att jag nångång i framtiden kan plocka fram dem till mina barn. Något jäkla pokemon eller liknande kommer inte på fråga, kan inte förstå att de faktist får kategoriseras "barnprogram". Det kan ju inte vara sunt för något barn alls att se våld, skrik, och elände från barnsben. Nej tacka vet jag gamla hederliga Pippi Långstrump, Emil i Lönneberga och Vi på Saltkråkan.

.. Dags för middag åt mig och Niklas, och sedan tänkte jag tjuvstarta lite med julkalendern ;)

Inga kommentarer: