fredag, april 03, 2009

Män som hatar kvinnor

Nicke har länge och ofta påpekat att det är ett tag sen vi gick på bio sist, så nu när "Män som hatar kvinnor" rullar bestämde vi oss för att gå och se den ikväll i sällskap av min yngre syster och hennes pojkvän. Jag fick ju förståss en smärre chock när det framkom att filmen har en längd på inte mindre än 150 minuter! Dock passerade två och en halv timme fortare än jag trodde, och filmen var verkligen sevärd. Stundvis ville jag i ilska rusa ut från salongen, för att sedan hålla Nickes hand hårt av spänning. Brutal men också vacker är ord som beskriver filmen väldigt bra!

Det börjar vara dags att avrunda denna fredag, för min del blir det tidig väckning imorgon för att jag ska hem till de kära böleskogarna på morgonlänk (samt serverad frukost?) med Viki. Bästa möjliga start på dagen alltså!

Godnatt på er!

1 kommentar:

Anna sa...

Den ska vi och kolla på bio imorgon också, hoppas den e bra! :)