måndag, maj 19, 2008

Systrar, oh systrar.

Idag under arbetsdagens lopp ringde min yngre syster och erbjöd sig att bjuda mig lunch på subway, och det är ju inte något man tackar nej till. Vi fick oss en trevlig pratstund sådär på eftermiddagen, och när vi var mätta och belåtna med varsin "sub" i magen begav vi oss till syster den äldre och hennes fästman för att snacka strunt som bara systrar kan. Fick tjuvkika lite på planerna till deras förlovningsfest som hålls i juni. BBQ, sommarolympiad samt bastu och bryggdans står på programmet. Oh sommar kom!
Det finns personer som man inte ser särskilt ofta, men när det en gång blir av så känns det som om tiden mellan träffarna har stått stilla - så är det med oss systrar (och världens sötaste lillebror) i familjen. Jag kan stolt säga att jag är lyckligt lottad som är omgiven av de tre bästa systrarna man kan tänka sig, och en lillebror som onekligen är världens gulligaste.

I övrigt är det en solig måndag idag och man kan inte hjälpa att man blir lite extra sprallig då. Ikväll tänker jag dock bara ta det lilla lugna, eventuellt dra ner till tvättstugan med en tvätthög. Sånt som måste göras och bli gjort. :) Namnsdag idag föresten, till vilken nytta då? Grattis på mig och alla andra emilia:n/emma:n/emelie:n!

Saknar dig Pingu, min Pingu som är superlativen av allt det fina. <3

Inga kommentarer: